knihy osamelého jednorožca #1

19:00:00


Posledné dni asi nerobím nič iné, len čítam knihy a snažím sa prečítať ich čo najviac, pokiaľ mám dostatok voľného času. A tak sa stalo, že sa mi nakopili knihy, o ktorých by som chcela napísať článok. Tentokrát sú to tri, prečítané v januári a vo februári, pretože aj tie sa mi okrem Marťana a Lolity dostali do rúk. Tieto však nemali toľko šťastia, aby dostali samostatný článok.  Rozhodla som sa teda, že začnem s knihami osamelého jednorožca, sériou článkov plných prečítaných kníh. 




1. Jean-Paul Didierlaurent - Čitateľ z vlaku o 6:27  

( Jedna z tých, pri ktorej som sa dobre zasmiala.)


Originálny príbeh, zaujímavé postavy a úchvatný humor. Nedalo sa inak, len otvoriť a prečítať. Samozrejme, možno sa mi nevryla do hlavy a myšlienok tak, ako iné, ale zaručene patrila k dobrým knihám. Oddychové čítanie, presne také, aké som v ten moment potrebovala.


Ardlo Buret, chudák, mal celkom nešťastné meno. Dala sa z neho vytvoriť dosť smiešna prešmyčka no a kvôli tomu sa stalo, že sa Ardlo snažil zapadnúť s davom. A tak skončil ako človek, ktorý šrotuje knihy. (A pre toto sa nikdy nesnažte silou-mocou zapadnúť!) Každé ráno čítal nahlas vo vlaku zachránané útržky z kníh. Potom sa nám  v príbehu objavuje brutálne cool vrátnik, ktorý je veľkým obdivovateľom veršov a tak v podstate rozpráva len v nich. A niektoré su pekne vtipné. No a napokon sa do toho všetkého zamotá postava Julie, ktorý pracuje na záchodoch a píše vskutku zvláštne postrehy zo svojej práce.


Hľadanie nôh rozmliaždených v knihách a teta zo záchodov, ktorá píše, možno nie sú práve typickými vecami, o ktorých by si človek rád prečítal. No aj napriek tomu sa mi kniha celkom zapáčila a ako čítanie na kľudné poobedia či do mestskej hromadnej dopravy určite odporúčam.

(počet strán: 184. rok vydania: 2015)


2. Sylvia Plath - Sklenený zvon

(Smutnejšia kniha sa mi dávno do rúk nedostala.) 


Akonáhle som sa začítala, nemohla som ju pustiť z ruky. Čiastočne autobiografický román od Sylvie Plath patrí ku klasike americkej literútry 20.storočia a môžem pokojne povedať, že sa zaradil k mojim obľúbeným knihám. 

Sklenený zvon je príbehom nádejnej študentky, ktorá trávi svoje leto na stáži v New Yorku. Dovtedy sa jej v živote nesmiere darilo, lenže v už spomínanom New Yorku sa začne jej psychické zdravie zhoršovať. Stav sa stáva ešte horším, keď ju nepríjmu do kurzu kreatívneho písania. Jej matka ju donúti podstúpiť liečbu, a tak sa Esther Greenwoodová začína  liečiť v ústave. 

Pri čítaní som mala so štýlu podobný pocit ako Nabokovej Lolite. Bola som fascinovaná všetkými metaforami, prirovnaniami a myšlienkami, no úplne najviac samotným pôvodom názvu. (Hrdinka svoj pocit prirovnáva k uviaznutiu pod skleneným zvonom.) 

Odporúčam každému, komu nevadí trošku zložitejšie čítane. 

(počet strán: 249, rok vydania (originál): 1963, rok vydania (slovenský preklad): 2015) 

3. Jonas Karlsson - Miliónová faktúra 

(Roztomilá kniha so zaujímavým nápadom.) 


Keďže väčšinou dôverujem knihám, ktoré mi poradí moja mama, túto som jednoducho musela prečítať. A zase raz ma mamina rada nesklamala. Miliónová fakturá je zaujímavá kniha so zvláštnym, za to zaujímavým nápadom.

Predstavte si, že žijete celkom obyčajný život, no jedného dňa vám príde faktúra. A za čo vlastne? No za všetko predsa! Za prežité šťastie, za váš vlastný život, Rozprávačom príbehu je muž, ktorý pracuje vo videopožičovni a má v podstate celkom normálny život. Až pokiaľ sa mu neobjaví v schránke faktúra na 5 700 000 švédskych korún. Život je totiž drahý. Zavolá teda na linku pre zákazníkov, kde spozná Maud a odvtedy sa ich telefonáty stávajú pravidelnými... 

Milá kniha, ktorý sa čítala veľmi ľahko. V prvej polovici som síce čakala, kedy sa to poriadne rozbehne, no v druhej som sa konečne dočkala.  

Ak máte chvíľku voľného času a hľadáte nejakú oddychovku, táto kniha je na to ako stvorená. 

(počet strán: 250, rok vydania: 2015) 


Ostatné prečítanie zá január a február: Boris Vian - Pena dní, Dominik Tatarka - Prútené kreslá, William Shakespeare - Romeo a Júlia, Vladmir Nabokov - Lolita. Andy Weir - Marťan) 


Aké knihy ste prečítali za posledné mesiace vy? Odporúčate mi nejaké? 




You Might Also Like

5 komentárov

  1. Skleněný zvon vypadá dobře, po tom se mrknu :) nyní čtu hadí listiny a doporučuji zmizelou, pokud jsi ještě nečetla :) recenzi na tuto knihu najdeš u mě :) www.mayaworldczech.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja osobne milujem ruských autorov. Majú v sebe taký nádych, podľa ktorého ich hneď spoznáš. Asi posledné čo som prečítala bola Pena Dní od Borisa Vian-a. Kniha mi veľmi učarovala aj by som ti ju odporučila :) Ak si ju už čítala tak skús Idiota od Dostojevskeho. Ťažšie sa číta, no na konci, keď sa zamyslíš tým ti príde na um aké sú vlastne morálne hodnoty nás .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pena dní bolo zaujímavé čítanie, len akosi som sa nikdy do toho nevžila. Ale krásna kniha. Hm, doma máme dosť veľa kníh od ruských autorov, ale myslím, že ani jedného Dostojevskeho. Knižnica ma asi bude opäť zachraňovať. Ďakujem za komentár a za tip na čítanie :)

      Odstrániť
  3. Čitateľ z vlaku o 6:27 :) Tú knihu som už niekde postrehla, už len svojim názvom ma celkom láka a potom čo som si prečítala Tvoju recenziu ešte viac. :) Vlastne, všetky knihy ktoré si tu spomenula vyzerajú, že by stali za obetovanie chvíľky času.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Čitateľ z vlaku o 6:27 :) Tú knihu som už niekde postrehla, už len svojim názvom ma celkom láka a potom čo som si prečítala Tvoju recenziu ešte viac. :) Vlastne, všetky knihy ktoré si tu spomenula vyzerajú, že by stali za obetovanie chvíľky času.:)

    OdpovedaťOdstrániť

credits

header: drawing of a book: http://www.freepik.com/

Odporúčaný príspevok

lo-li-ta

V jednej ruke káva a v druhej Lolita, vydanie staršie ako ja sama a ten obal, ktorý si pamätám ešte z detstva. Nabokovova Lolita ve...

Celkový počet zobrazení stránky