živé knihy

20:42:00


Niektoré knihy sú domovom. 




Rozmýšľam. Už niekoľko dní bývam v Narcisovi. Predtým som dlho bývala v Sto rokoch samoty a nevedela som si nájsť miesto v inej knihe. Občas mám pocit, že moja duša býva v rozličných knihách. Ťažko nájsť racionálne opisy či poučky, ktoré by priblížili, akým spôsobom to celé myslím.

Ale asi takto: niekedy chcem s knihou len byť. Ako s človekom. Len ju nosiť pri sebe, pozerať sa na ňu, čítať si anotáciu či moje podčiarknuté vety. A vtedy viem. Má v sebe dušu, alebo niečo podobne ľudské ako ja. Proste by mohla byť pokojne živým človekom.


Tak si označujem dobré knihy: bývam v nich. 


Rudolf Sloboda - Narcis
Gabriel García Márquez - Sto rokov samoty
André Aciman - Call me by your name
Oscar Wilde - Portrét Doriana Graya
John Irving - Svet podľa Garpa

Kam sa presťahujem nabudúce? 






You Might Also Like

0 komentárov

credits

header: drawing of a book: http://www.freepik.com/

Odporúčaný príspevok

lo-li-ta

V jednej ruke káva a v druhej Lolita, vydanie staršie ako ja sama a ten obal, ktorý si pamätám ešte z detstva. Nabokovova Lolita ve...

Celkový počet zobrazení stránky